STEM
A fejlett társadalmakban egyre inkább kiemelt figyelmet fordítanak a Tudomány, a Technológia, a Mérnöktudomány és a Matematika (angolul STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics) oktatására. Számos kezdeményezés és program irányul a matematikai és természettudományok népszerűsítése, oktatás fejlesztése, illetve a későbbi karrierlehetőségek támogatása érdekében. A nemzetközi összehasonlító elemzések egyértelműen jelzik, hogy valóban szükséges e területekre való kiemelt figyelem.
Fontos, hogy a fiatalok lássanak maguk előtt olyan példaképeket, akik mérnökként vagy informatikusként lettek sikeresek. De nem csupán azoknak van szükségük egy-egy természettudományos tantárgy ismeretére, akik később matematikusok, kémikusok vagy fizikusok szeretnének lenni, más szakmák is bevehetetlenek nélkülük.
Több vizsgálat is igazolja azokat az elméleteket, hogy a STEM szakmák iránti visszaeső érdeklődés oka az alap- és középfokú oktatásban gyökerezhet. Kutató csoportok kiemelten fontosnak tartják az egyéni tanulási igényekre való odafigyelést, mivel több attitűd- és motivációkutatás is egyértelműen bizonyította már, hogy a diákok saját képességeikbe, önhatékonyságukba vetett hite alapvető szerepet játszik a teljesítményükben.
Ennek érdekében új módszertani ötletekre, projektekre van szükség, amelyek hozzájárulhatnak a korszerű természettudományos nevelés jó gyakorlatainak terjesztéséhez.
Fontos, hogy a fiatalok lássanak maguk előtt olyan példaképeket, akik mérnökként vagy informatikusként lettek sikeresek. De nem csupán azoknak van szükségük egy-egy természettudományos tantárgy ismeretére, akik később matematikusok, kémikusok vagy fizikusok szeretnének lenni, más szakmák is bevehetetlenek nélkülük.
Több vizsgálat is igazolja azokat az elméleteket, hogy a STEM szakmák iránti visszaeső érdeklődés oka az alap- és középfokú oktatásban gyökerezhet. Kutató csoportok kiemelten fontosnak tartják az egyéni tanulási igényekre való odafigyelést, mivel több attitűd- és motivációkutatás is egyértelműen bizonyította már, hogy a diákok saját képességeikbe, önhatékonyságukba vetett hite alapvető szerepet játszik a teljesítményükben.
Ennek érdekében új módszertani ötletekre, projektekre van szükség, amelyek hozzájárulhatnak a korszerű természettudományos nevelés jó gyakorlatainak terjesztéséhez.