ROBOKTAT
  • RÓLUNK
    • KÜLDETÉS
    • HITVALLÁS
    • VÍZIÓ
    • ÉRTÉKEK
  • SZAKKÖR
    • KICSIKNEK
    • NAGYOKNAK
    • RÉSZLETEK
    • COVID 19
  • STEM
    • ROBOTOKRÓL
  • BLOG
  • KAPCSOLAT
  • RÓLUNK
    • KÜLDETÉS
    • HITVALLÁS
    • VÍZIÓ
    • ÉRTÉKEK
  • SZAKKÖR
    • KICSIKNEK
    • NAGYOKNAK
    • RÉSZLETEK
    • COVID 19
  • STEM
    • ROBOTOKRÓL
  • BLOG
  • KAPCSOLAT
ROBOKTAT fejlec

NAGYOKNAK

Szakköri  eszközünk a LEGO® MINDSTORMS Education EV3, a harmadik generációs LEGO robot.

A kezdő csoportos diák már a LEGO Mindstorms EV3 robotot programozza. Az elmúlt három és fél év gyakorlata azt igazolta, hogy 10-12 éves korban el kell kezdeni a LEGO Mindstorms robotprogramozást - ekkor a diák kíváncsi és motiválható, szereti a kihívásokat, fáradhatatlanul kutat, fejleszt, tesztel. Észre sem veszi, hogy egyre komplexebb matematikai és logikai feladatokat forgat a fejében. Akár önállóan alkalmazza saját ötleteit, öröm vele dolgozni.

​Számítógépen megírjuk a célnak megfelelő programot, amelyet  USB kábelen vagy Bluetooth-on keresztül töltjük fel a robotra. A szenzorok által érzékelt állapotok alapján a robot döntéseket hoz a szükséges tevékenységről, majd  a motorjai segítségével végrehajtja az utasításokat.
Már negyedikes diák országos robotprogramozó versenyen jó megállja a helyét. Ötödikesen akár dobogós is lehet.


Középhaladó és haladó LEGO Mindstorms EV3 csoportok követik az első alapozó évet, akkor megnő a feladatok diverzitása úgy nehézségi mint kreativitás szempontjából.
Az elsajátítandó ismeretek megelőzik az iskolában tanultakat, de ez egyáltalán nem okoz akadályt, ellenkezőleg, előnyre tesznek szert ezek a gyerekek.

Kismesterek csoportja zárja a  ROBOKTAT tanulási folyamatát, ekkor finomítunk, levonjuk a következtetéseket, nemzetközi versenyek feladatait gyakoroljuk.



HARDVER

ROBOKTAT LEGO Mindstorms EV3 keszlet

A LEGO® Mindstorms EV3 vezérlő egysége négy analóg bemenettel rendelkezik. Ide lehet csatlakoztatni a szenzorokat, amelyek érzékelik környezetük állapotát:
  • Távolságérzékelő: ultrahang segítségével méri az akadályoktól való távolságot centiméterben és hüvelykben
  • Ütközésérzékelő: kétállású kapcsolóként működik
  • Fény- és színérzékelő: méri a fényerősséget, illetve valódi színlátást biztosít a robot számára.
  • Gyrosensor: giroszkópként működik, egyensúlyozó szerepe van.
  • Hőmérsékletmérő: Celsius és Fahrenheit fokban méri a környezet hőmérsékletét.
A kimenetek száma 4, amelyekhez a motorok csatlakoznak. 

SZOFTVER


ROBOKTAT LEGO Mindstorms EV3 szoftver

  • Könnyen elsajátítható, intuitív, ikon alapú grafikus programozási nyelv, amely megalapozza a későbbi, iparban is használható szaktudást. 
  • Mivel grafikus programozási nyelvről beszélünk, gyakorlatilag szintaktikai hibákkal nem találkozunk. 
  • Végrehajtásnál  lépésről lépésre látjuk az utasítások sorozatát, ki tudjuk következtetni pontosan, hol követtük el a hibát, programunk teljes egészében átlátható. 
  • Ezzel a kreatív grafikus programozási technikával már kisgyerek korban fejleszteni lehet az algoritmikus gondolkodást, a programozói kompetenciákat. 

RÓLUNK

  • KÜLDETÉS
  • HITVALLÁS​
  • VÍZIÓ
  • ÉRTÉKEK​

 A SZAKKÖR

  • KICSIKNEK
  • NAGYOKNAK
  • RÉSZLETEK

STEM

ROBOTOKRÓL

JELENTKEZÉS

KAPCSOLAT

Telefon: +36 70 5557131
E-mail: info@roboktat.hu

© 2014-2020 ROBOKTAT
Adatkezelési tájékoztató
  • RÓLUNK
    • KÜLDETÉS
    • HITVALLÁS
    • VÍZIÓ
    • ÉRTÉKEK
  • SZAKKÖR
    • KICSIKNEK
    • NAGYOKNAK
    • RÉSZLETEK
    • COVID 19
  • STEM
    • ROBOTOKRÓL
  • BLOG
  • KAPCSOLAT