A digitális eszközökön felnövő gyermekek számára meg kell teremtenünk annak a lehetőségét, hogy felfedezzék a számítógép, a virtuális tér és a valós gyakorlati problémák közötti összefüggéseket, hogy gyakorlatot szerezzenek a valós, gyakorlati problémák megoldásában, mindezt játékosan fejlesztő módon. A robotika többek között fejleszti a kreativitást, a logikai készségeket, az algoritmikus gondolkodást, a finommotorikus készségek, a csapatmunkát, a kommunikációs készséget, a problémamegoldó készséget. A világ rohamléptékben gyorsul és változik, rengeteg gép, applikáció és robot technológia vesz körbe minket, ami majd még tovább fokozódik a közeljövőben. Jönnek az önvezető autók, bővül a programozással kezelhető rendszerek száma, amelyeknek használatához érteniük kell a jövő szakembereinek. A robotikához kapcsolódó ismeretek tehát munkapiaci versenyelőnyt jelenthetnek a gyerekeinknek a jövőben, miközben az ismeretek elsajátítása már most fejleszti a készségeiket. Mit fejleszt a robotika? Fejleszti a csapatjátékot Miközben a gyerekek közösen robotot terveznek, megvitatják az építéshez szükséges tudnivalókat, hozzáteszik a saját ötleteiket, amelyek mellett kiállnak, érvelnek, és végül konszenzusra kell jutniuk, ha eredményt szeretnének, vagyis működőképes robotot. A robotok programozása során megtanulják, hogy miként kell csapatban dolgozni és egyenlően elosztani a feladatokat. Ez a készség (is) hatalmas előny lesz felnőtt korukra. Fejleszti a kreativitást Mind a mechanikai, mind a programozási megvalósítás során a gyerekek saját elképzeléseik, terveik, algoritmusuk szerint valósítják meg a robot elkészítésének folyamatát. Nagy hangsúly van a kipróbáláson és az alternatív útvonalak, ötletek kitalálásán. Fejlődik a szemléletük Komoly munícióra tesznek szert a gyerekek azzal, hogy nekik kell megoldani egy problémát, hogy nem hagyják abba, ha megunták, senki nem oldja meg helyettük. Tesztelniük kell, hibákat kell feltárniuk, és a hibáknak előre kell vinniük őket, nem szabad, hogy eltántorítsák őket a továbbhaladástól. Fejlődik a kudarctűrésük, a kitartásuk fejlődik, és megtanulják, hogy a hibák a fejlődés részei és nem a sikertelenség végállomásai. Motiválja a fejlesztői szemlélet kialakulását Miközben játékos feladatok megoldására képes robotokat építenek a résztvevők, egyre jobban kiismerik a különböző érzékelőket, és egyre összetettebb programozási szerkezeteket használnak. A robotok fejlesztése során a „tervezés – kivitelezés – tesztelés” – folyamatát követik, amellyel a valós fejlesztői magatartás kialakulása épül be. Fejleszti a kommunikáció képességüket Amikor robotikával foglalkoznak a gyerekek, beszélgetniük kell egymással, meg kell ismerni és érteni a másik álláspontját, ötleteit. Majd ha elkészültek, be is kell tudniuk mutatni az robotot, beszélniük kell a együttdolgozásról, le kell vonniuk a tanulságot, ismertetniük kell a megoldásukat a többiekkel és értékelniük kell egymás munkáját. Robotika szakkörök a gyerekek fejlődéséért A ROBOKTAT robotika szakkörök minden olyan készségét fejleszti a gyerekeknek, amelyekre felnőttként a jövő munkaerőpiacán szükségük lesz a sikeres élethez. Érdekli a gyermekedet a robotika, a robotok világa? Regisztráld valamelyik robotika szakkörbe. Részletek a ROBOTIKA SZAKKÖR menüpontban.
0 Comments
|
ROBOKTAT szakkörItt adunk hírt a tevékenységeikről. Várjuk hozzászólásaikat a témáinkhoz. Archivum
September 2018
Kategóriák |